Queens of Norrland och of Midgård

Fanny Zingmark och Cecilia Renlund, Amanda var på jobbet
 
 
I eftermiddag har två av tre Queens of Norrland föreläst för alla våra estet mediaelever och bildtreorna. Jag har skrivit om de här tjejerna tidigare i flera inlägg, om deras brinnande drivkraft med arbetet för och med boken som innehåller intervjuer med starka kvinnliga förebilder och pepp för unga tjejer att ta sig dit man vill. De har visat bilder och filmer, berättat om hur man spammar dem man vill åt för att få plats i media och prioriteringshögen för ekonomiska anslag, de har visat hur man helt plötsligt befinner sig på Bokmässan tillsammans med Nina Björk och Camilla Läckberg. Lyckliga sammanträffanden, hårt och envist arbete och en tro på magkänslan att man har en bra idé. Varma hyllningar till Ida Östensson och andra som hjälpt dem i deras arbete, var de också noga med att framföra.
 
Det var en härlig torsdageftermiddag då allt klickade och kändes VÄRT!
 
 
Alla elever som var där fick ett eget exemplar av boken
 

Tjejerna i Queens... finns med på bild i detta inlägg:
och i detta:
Jag trodde att jag skrivit flera inlägg där de var med, men denna blogg har blivit lika rörig och full som mina skrivbord och garderober.
#1 - fanny

det var superkul att få komma och prata med er allihopa! härlig stämning verkligen ;D vilken fin bild på mig och cissi du fixat också!!

kram!!

Svar: Jag tycker att Cecilia blev mer lik fast jag trodde att du skulle va lätt att få till! Jag är verkligen helnöjd med er insats! Tack så himla!
MammaMedia