Framtida blomster en flykt från teknikstressen

Ljust röda som är lite kortare än de blandade i rött, rosa och orange, som är lite kortare än de mörkt, mörkt lila, som är lite kortare än de långa ståtliga vita med gröna kanter
 
Nu är lökarna i jorden och en liten bön är frammumlad för att de ska komma upp i vår. Det är gott att tänka på att de ligger där i den hösttrista rabatten där jorden redan börjat vara lite ytfrusen på  mornarna. 
 
I våras hade jag en helt underbar rabatt som faktiskt vida överträffade min höstdröm om den som såg ut så här:
 
 
 
 
Man behöver tänka på annat, fatta pennan och teckna, läsa något bra, för nu kräver jobbet så himla mycket. Det är ironiskt att samtidigt som vi håller på med ett avancerat och omtattande förändringsarbete, PRIO:
 

"PRIO har som övergripande mål att varaktigt höja kunskapsresultaten i den svenska skolan. Fokus ligger på att utveckla skolans interna processer och arbetssätt för att skapa en mer lärande organisation. Det handlar framförallt om två saker:

  • Att stärka det kollegiala samarbetet, framförallt mellan lärare.
  • Att utveckla arbetssätt så att skolledningen styr skolans resurser dit de gör störst nytta."
Samtidigt som vi arbetar med detta så brottas vi som galningar och gör ibland tredubbelt dokumentationsarbete eftersom vi har en ny lärplattform Lärum och ett nytt mailsystem Outlook och vi ska använda Google Drive under processens gång och för gemensamma dokument. Eleverna lämnar in sina arbeten på olika ställen, för när de ska lämna in enligt instruktion i Lärum så kommer det felmeddelanden, tekniska buggar, och tillfälligt ur funktion. Då lämnar de in i Google och har glömt att dela dokumentet med mig så då kommer det inte fram, eller så mailar de, och hur som helst så är det omöjligt att få någon sorts helhetsbild över vad som är inlämnat och när och musarmen blir ondare och ondare, för varje moment kräver sjuhundrasjuttiosju klick.
 
Jag ska tänka på tulpaner, på vår och vad jag ska fylla min nya skissbok med.
 
MIn nya skissbok köpt på Amorgos
#1 - Sanna

Att det inte finns en like-funktion på blogg.se. Vet inte vad jag ska kommentera men ändå visa att jag gillart :) Ses snart på fredagslunch!

Svar: Härligt❤️
MammaMedia