Kyss bort ångesten

Gott sug i den här kyssen! Maria, se kommentar, har skickat den
 
Det är tisdag mer än halvvägs in i mars. Modereportagen visar vår och sommarkläder, bara vrister i nätta skor. Både jag och mina två basilikaplantor höll på att frysa ihjäl på vägen hem. Ohyggligt kallt och fruktansvärt isande halt. Kyssar värmer.
 
Jag har hört reportage på radion och sett på TV angående att det är tio år sedan USA invaderade Irak. På grund av den amerikanska förlusterna i krig så arbetar man nu mer med drönare, som bombar mål utan att man riskerar  amerianska soldaters liv. I intervjuer i programmet Korrespondenterna menade folk på plats i Pakistan att det trots allt kan drabba även amerikanska människor, då dessa drönarattacker, som ofta drabbar civila, ökar terroristdåd och hämdaktioner. I Irak har stridigheterna mellan sunni- och shiamuslimer ökat och inom landet så blir folk flyktingar genom den etniska segregering eller rensning som sker. Fräls oss från religionen när det kommer till statsskick! 
 
Den amerikanska armen har inte svårt att rekrytera soldater trots alla förluster. Som anställd har du bra lön, fri sjukvård och tandläkarvård för dig och hela din familj och betald barnomsorg.  Om man förbättrade dessa områden för gemene man vore det inte lika lockande att dö för sitt land. Sedan blev jag kvar vid TVn och såg Svenska händelser, om Göteborgskravallerna 2001. Om övervåld från polisen, om övervåld från de svartklädda och om de fredliga, politiskt engagerade som fick sina illusioner krossade där på skolgårdarna på Hvitfeldska och Schillerska. Sådant har jag lyssnat på och sysslat med ikväll, inte konstigt då att man blir glad av lite kyssar och kommentarer i bloggen. Nu hoppas jag på kyssar och sex i kvällens avsnitt av Girls.
 
Förutom kyssar så piggar blommor upp min tillvaro här hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här sista buketten är fotad hemma hos vännen Christin på bokcirkeln igårkväll. Vi hade läst Siri av Lena Einhorn. Klart läsvärd och intressant och för mig kanske en ingång i Strindbergs författarskap, för jag har faktiskt inte läst en enda bok eller novell av honom. Tipset från vännerna i cirkeln blir Giftas och En dåres försvarstal.
 
#1 - Peter

ÅH BJÖRNAR SOM HÅNGLAR. BRA CISSI!

Svar: Betyder björnar något särskilt eller är det mer som metaforisk för att de är extra håriga? Tack för support och kram!
MammaMedia

#2 - Peter

Det är för att de är dels lite hårigare men dels är de lite... hmm, hur ska man kalla det, de bryter på fördomarna från medias syn hur en homosexuell ska bete sig och vara. De bryter alltså fördomarna om att homosexuella är flamboyant.

Kram på dig!

Svar: Intressant, var tvungen att slå upp ordet flamboyant också. det står inte ens i SAOL, hade såklart en vag insikt i betydelsen. men det är alltid underbart med ord. Björnkram på dig!
MammaMedia