Smärtsam nedräkning till skolstarten

Igårkväll var det jättekul
 

Hur ska det gå? Anita och jag sitter rygg mot rygg med terminsplaneringar, ämnesplaner, tusen mail och bokningar och vi undrar hur ska det gå, och hur smärtsamt kan det vara att komma igång med allt, igen? 
 
Våra ettor kommer på måndag så de som är elevhandledare för dem har fullt upp med det. Vi andra har måndag och tisdag på oss för planering och förberedelser. Anita har en etta, stackars, men det är också himla spännande. Jag ska planera för kurserna Medier, samhälle och kommunikation och Journalistik, reklam och information 1 och 2.
 
Men igår hade vi i alla fall personalfest på Fabriken och Anita, Paul, Åsa, Erik och jag hade förfest på båten Båten.
 
 Nu ska vi få höra, så lyssna, på älskade kollegan Paul
 
Åsa i sin nya fina klänning, i bakgrunden Paul med vår gamle elev Simon Fredriksson som precis träffat kungen och drottningen. Simon är nyexaminerad masterelev vid Umeå Industridesignutbildning
 
 Glada att vara på fest tillsammans på Fabriken
 
Mörkt och fuktigt och vackert slut på kvällen med den fina cykelturen längs stranden
 
 
Den här klänningen hade jag på mig som jag skrev om i det här inlägget Köpta drömmar om ett annat liv...
 
 
Hur smärtsamt kan det bli med musarmen och allt? Men snart ska jag hem och packa. Min man och jag åker till Göteborg ikväll. Dottern Sanna meddelade att hon bäddat gästsängen med rena lakan. I morgon blir det The Wall med Roger Waters på Ullevi.

#1 - Anita BJ

Oj så fint inlägg! Och det kändes härligt att få vara i rampljuset så där ;-).
Ha en underbar resa till vackra Göteborg nu! Kramar