Min stund i rampljuset

Det är skolbesöksvecka på Midgårdsskolan och elever i årskurs nio från kommunens alla skolor är och hälsar på. De får information och de får jobba med uppgifter och de tas om hand av Midgårdselever som kallas ambassadörer. Vi marknadsför skolan och våra program, samtidigt som vi blir en del av studie- och yrkesvägledningen och vi hoppas att vi ska ge en god och rättvis bild av våra utbildningar. I vilket fall så är jag inte alls inblandad av detta i början av veckan, jag ska däremot hålla en eller ett par informationer om estetik och media i morgon och på fredag. Däremot så ÄLSKAR jag att stå på scenen och vara känd, ehhh, jag menar att jag skulle älska det. Jag drömmer ständigt om att äntligen bli upptäckt, sånt där jag läser om att ungdomar drömmer om. Det kan vara ett ganska osympatiskt karaktärsdrag men istället för att förneka det så bejakar jag det!
Därför kunde jag inte dölja min stolthet när en ambassadör pekade ut mig för sin elevgrupp när vi möttes i skywalken och jag kände mig som värsta kändisen...ehhh...ja men lite i alla fall...eller...jag blev helt enkelt bara GLAD.
 
 
Ja, ni kan ju se hur imponerade niorna blev, allihop, och jag fick säkert massor av nya unika besökare...
#1 - Anita BJ

Hahaha! Så pricksäker illustration! Jag förstår dig precis. Tror vi alla har lite av det där i oss :)