Övningar med kameran

Canon EOS 400D, är nu tillbakalämnad och tillgänglig för våra elever. Kvar hos mig finns ett stort antal bilder, en del riktigt fula, oskarpa, för ljusa, för mörka och ovärda. Några lite bättre som kanske kan publiceras. Jag försöker klura ut vad jag har lärt mig och vilken kamera jag ska köpa för att fortsätta mitt utforskande. jag vill i alla fall ha en liten och lätt systemkamera.


Maja blickar ut över parken vid Medborgarplatsen


Tillbaka i samtalet. Hon är så fotogenisk så att man vill fota henne hela tiden och ändå hittar jag inte precis den bild jag vill ha


Vi går omkring på Söder och hittar mysiga second-hand-butiker


Jag ska se om Anita har noterat vad detta ställe hette. det var en kille som reste runt i världen och samlade på crazy heminredningsprylar, hyllor ock skåp.


Kort skärpedjup och Erik Pettersson som är med för första gången på slututställningarna. Han fick vänja sig vid att bli fotograferad


Säljande skyltkommunikation. En båt full med folk som lockats av öl och Jäger för 89 kronor. Det var ju ändå onsdag. den här bilden skulle jag vilja att den blev tydligt rolig, men jag märker att jag typ måste förklara den, så det funkar inte riktigt som jag tänkt mig.

Denna vecka är full av betygsättning och elände. Jag skulle vilja snöa in på en ny kamera och jobba med att bli en bättre fotograf i stället. Jag återkommer snart med bilder från själva utställningarna.