#enteckningomdagen

 
Ett nytt försök...
 
12 dagar i somras körde jag #enteckningomdagen på semestern i Italien. Det är en rolig men ibland lite stressande uppgift att utmana sig själv till att få till något varje dag och desutom lägga ut det. Ibland får man fixa till något innan man ska gå och lägga sig, lätt vinmarienrad efter ljuvliga, sena italienska middagar. Det var som när jag under en treveckorsperiod bestämt mig för att köra 3 x 20 situps varje dag. Jag kan vara ganska tjurig när det kommer till överenskommelser. Detta var när barnen fortfarande boddde hemma, (det var extremt länge sen jag jobbade med just situps som överenskommelse med mig själv!) Jag kom hem efter ett sjudundrande kalas, slängde av mig kläderna och mitt i natttoaletten kom jag på: Jamen, jäklar också, situpsen! Så halvnaken slängde jag mig på mattan i arbetsrummet och drog igång mina magövningar och hade svårt att hålla räkningen. Jag tror att barnen slapp se.
 
Nåväl, nu fokuserar jag på teckningar, magen får vara ifred. Efter sommarens 12 #enteckningomdagen så blev det teckningstorka, så brukar det bli, men nu är jag lite sugen på att utmana mig själv igen. Bilden ovan är den första, redan igår höll jag på att faila med en mycket sent avbildad vattenmelon och några små citroner som mer blev som plommon. Men enligt överenskommelsen ska jag lägga ut en om dagen...i låt säga 14 dagar!!! Kan jag klara det, eller blir det för mycket? Jag gör ett försök. Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.
 
dag 2 Marimekkoskål med små halvruttna ekologiska citroner och en vattenmelon
 
Här kommer de teckningar från Italien som jag inte lagt in i bloggen tidigare:
 
 
I Vernazza var vi tillsammans med Maria och Klas, det är en av de fem orterna som ingår i Cinque Terre
 
 
Mellan de fem orterna Monterosso, Manarola, Corniglia, Vernazza och Rio Maggiore kan man åka tåg. Tåg tunneln syns överst på bilden. Det var ljuvligt att bada här.
 
I tre dagar var vi i Florens och tog det väldigt lungnt i hettan
 
Bland annat satt vi och såg på fotboll och smakade goda viner i saluhallen vid San Lorenzomarknaden och där satt också de här tjejerna en liten stund. Det är det, man vet aldrig hur länge man har kvar motivet framför sig när man väljer levande motiv
 
 
 En dag tog vi lokalbussen upp till Fiesole utifrån ett tips vi fått av en kvinna från Florens, där strosade vi omkring och åt pizza med utsikt över hela Florens på avstånd
 
 
En sista natt i Rom och Trastevere innan hemfärd och det här motivet kändes okej att fånga men då kom det en jäkla minibuss och ställde sig framför, hur man ens kan komma på att köra minibuss i Trasteveres trånga gränder 
 
Det är en sak att göra detta (en teckning om dagen) när man är på semester. Det blir kanske helt övermäktigt i vardagen. Vi får väl se!
#1 - ajlimullersandvik.blogg.se

wooow! du tecknar helt otroligt!

Svar: Tack! Så kul med pepp!! Vilken skola jobbar du på? Ämnen?
MammaMedia

#2 - Lena

Så himla duktig du är!! :) Kul att utmana sig själv!

Svar: Tack! Så himla kul med pepp!!!
MammaMedia