Kulturväven invigs idag, faktiskt!

 
I onsdags var det programsläpp för UEFF Umeå Europeiska filmfestival, då spelade Årets Ninja. Jag testade min nya LAMY- penna som jag skickat efter från Cult pens. Jag hade en tidigare men den tappade jag bort med hela pennfacket, tror jag, när jag var i Vilnius.
 
Kanske var det när jag var på restaurangen till höger i bild, och åt chicken Kiev, som pennfacket försvann
 

Jag tycker att det är jättespännande med Väven, jag är kanske naivt positiv. Jag lyssnar lite avståndstagande på alla skeptiker som liknar bygget vid en havererad finlandsfärja, de konspirerar om sprickor i glas och betong och jämför siffror i budgetar som jag inte förstår. Det är så lätt att jämföra fel siffror med fel siffror för att föra fram sina åsikter och sin skepsis.
 
För mig är tecknandet en viktig del av mitt kulturskapande men jag har varit lite lat på sista tiden, det kan hänga ihop med att jag har ett nytt skissblock. Det är så tomt och rent och oskuldsfullt från början så vad man är gör så känns det som att man solkar ner det. Att det ofta är med öl- eller vinglas på mina bilder hänger ihop med att det är då man sitter still en stund. Det kan vara kaffekoppar också.
 
Nu ska jag cykla ner till Kulturväven och få en visning av arkitekten och ansvarige byggnadsingenjören. Sedan ska jag upp till P4 Västerbotten och vara fredagsgäst tillsammans med Erold, på lina från Storuman. 
 
Vad det gäller invigning eller inte, så ser jag det som att det är invigning av de kommunala delarna av Väven. De kommersiella delarna kanske invigs senare.
 
Trevlig helg!