Berlin igen...

Här var vi i somras
 

Snart sitter vi kanske igen i solen på någon av Berlins många uteserveringar. Bilden ovan är från Kurfüsternstrasse på västsidan. Jag antar att vi kommer att hänga mest kring Prenzlauer Berg eftersom det var där vi trivdes bäst sist. Vi åker tillsammans med Catharina och Hans, goda vänner, grannar, med Malmö Aviations direktflyg från Umeå till Berlin. Det känns så himla smidigt, snabbt och billigt. På drygt två timmar är man framme. Vi blir där mellan söndag och fredag.
 
När vi var där sist var stora delar av staden en gigantisk byggarbetsplats
 
 En dag gjorde vi en klassisk flodtur längs Spree, jag gillar verkligen att se staden från vattnet
 
 Denna bild är från gamla östsidan. alldeles intill där delar av muren finns kvar med målningar från massor av kända och okända konstnärer
 

Dags att packa klart, ett omständligt nöje tycker jag, att välja skor, kombinera kläder som passar ihop och dessutom förhoppningsvis ihop med det rådande vädret. Kanske blir det några ful-inlägg i bloggen från mobilen. Men datorn tar jag inte med mig.
 
En av de starkaste upplevelserna var Käthe Kollwits-museet, ett litet privat museum drivet av släktingar till konstnären
 
Ha en bra sista april och en härlig, kanske röd första maj!