Varje kvinnas våta dröm?





Män med verktygsbälte, två dessutom, finns nu hemma hos mig. Jag hörde en nyskild väninna svara på frågan om hur en eventuell ny partner skulle se ut och vara. Hon funderade länge, men kom sedan fram till att det kunde vara lite si och så, och olika, bara han har släpvagn!

Vi håller på att renovera hemma, eller det är Kenneth och Billy som gör det. Jag flänger omkring i byggvaruhus och färgaffärer och diskuterar med männen (oftast) som arbetar där. Jag kånkar på klinkers och följer med i lagerkorridorer. Fan va jag trivs! Jag måste ha bilen varje dag för det är alltid nån extra sväng som ska göras, nåt prov som ska tillbaka och nåt nytt som ska hämtas. Det största problemet nu är vilken av alla tusen nyanser av vitt som ska målas i hela vårt trapphus, vårt kök och två sovrum. Stockholm, Nordsjö, Beckers, Kalk eller Ben?
Ja, om det är männen med verktygsbälte eller det att det ska bli fint hemma som jagar upp mig mest, det vet jag inte säkert. Är ni intresserade av ämnet kan jag tipsa om en underbar film av Susanne Bier som heter Den enda rätta. Det handlar om en kvinna som ska renovera sitt kök och får till ett riktigt härligt hantverkssex med installatören bland alla kartongerna och skåpluckorna. Igårkväll hade SVT dramas Coacherna premiär och där dök ännu ett exempel upp. En kvinna som får stopp i avloppet i köket och anlitar rörmokare, hon står där med blött linne och följer noga hur hantverkaren förlöser de stopp hon har i rören! Det kan bara sluta på ett sätt. Jag kanske inte ska tipsa hantverkarna att läsa min blogg. Då blir vår professionella relation en aning svajig och obehaglig. Det här med att gå igång på män med hantverksbälte och släpvagn är mest en stereotyp men rolig dröm.


Här är en början till nytt kapprum


Förrådets underbara gamla tapet ska få finnas kvar på en vägg, den sitter även i taket i förrådet


Denna galna tapet ska få sitta på den nya väggen mot förrådet
#1 - Paul

Cissi!

Aja baja vilka wet dreams, och jag som inte ens har en släpvagn.

Fast er hall kommer att bli fin

Blev det grått eller vitt nu då?

Hör den spännande fortsättningen i morgon