Lite mer av Indien, min dokumentationslusta pressar mig



Mitt skissblock blev inte utslitet eller fulltecknat på resan till Indien. Jag hade  med mig två dessutom. Att jag aldrig lär känna mig själv. Elefanten här ovan var min första skiss, sen blev det Klara i hängstolen på Cliffs beach.



Väntan på mat är ett bra tillfälle, men här kom maten så jag hann inte riktigt klart...



Här på vårt andra favorithak, Dannys, så fanns det fri nätuppkoppling som kunde utnyttjas i väntan på mat.
 
I morgonbitti flyger jag till Göteborg och Göteborg Filmfestival. Då vill jag såklart skriva massa roliga inlägg om film...skulle vilja ha en smart smidig apparat att blogga ifrån...kan man göra det från en Ipad? Är jag medielärare? Min feta skoldator vet jag inte om hag orkar ta med mig. Och dessutom måste jag väl avsluta mitt Indienreportage? Jag har ju inte heller skrivit min nyårskrönika. den ligger och skaver nåt otroligt, jag vill skriva vilka mina bästa böcker och filmer varit under 2011. Men nu är det ju snart FEBRUARI, ja men HALLÅ, hur IDAG känns det att skriva om 2011 års bästa bok och filmupplevelser? Vi får se hur det blir.

Ikväll har vi i alla fall Öppet hus här på Midgårdsskolan och jag ska berätta om Estetik och media för förhoppningsvis förhoppningsfulla blivande elever och deras föräldrar.

För den som orkar mer Indien så kommer de nästan sista bilderna här. Annars, sluta här.


Äventyrlig båtutflykt till Arambol med hemfärd i totalt mörker så småningom


I den här hyddan övernattade vi på vår Djungelboksutflykt


Äventyrligt var det också att åka på elefanten, första stegen i alla fall


Efter det fick vi bada där elefanterna sedan skulle bada


En kalv i köket hemma hos en indisk familj


Deras klädupphängning får en att se på begreppet "walk in closet" på ett annat sätt


Nyfikna småpojkar


Köket på Djungelbokscampen. Min kollega Paul säger att om priset på lök går upp i Indien, så blir det revolution, det är en central ingrediens i den mesta maten


Under mycket enkla förhållanden lagas fantastisk mat


Blomkål är också vanligt förekommande


Sophantering och vattenförsörjning är två mycket akuta problem i Indien, men det kan bli snygga bilder


Är du less nu? Jag har ju sagt att du får sluta titta! Här är de häftiga mahoterna, elefantskötarna in aktion


Efter en lång dags arbete får elefanterna äntligen bada och de njuter enormt


Vi får vara med och skrubba dem med kokosnötskal


Och vi får bli duschade av de tjänstvilliga djuren

Nu är det nog för ett tag. Jag lovar inte att inte lägga in fler bilder från Indien. Hör gärna av er om vad ni vill ha för innehåll.
#1 - Anita BJ

Jaha, där är du i Göteborg och har det internationellt äventyrligt och trevligt antar jag! :) Det är inte så dumt här heller, men det ska bli kul att resa iväg på estetiska kongressen.

Det har gnagt i mig också det där med att göra en årskrönika, men har fasen inte fått till nåt vettigt. Kram på dig kära söta Cicci