Fredagsfräckis

Jag har väldigt många, väldigt seriösa, texter staplade huller om buller i min hjärna. Ofta kräver dessa texter dessvärre ofta att jag kollar upp lite fakta i de där tidskrifterna och böckerna som hugger och gläfser efter mig både här hemma och på jobbet. Alla de där jag skulle och jag borde. Så varför inte slappna av lite och försöka med en liten fredagsfräckis från det verkliga livet? Kan jag få den att passa till min bloggarprofil, mitt personliga varumärke; disskussioner, media, mening och mat?

Min humor är låg eller oftast mellanlåg, under bältet låg. En del tycker det är jobbigt och pinsamt. För mig är det liksom ett livselixir. Och jag tycker mig kunna upptäcka situationer i vardagen, som kanske bara jag ser som piggar upp mig med lite underlivshumor. Häromkvällen var vi några vänner och tränade. Vi stannade kvar länge efteråt och pratade om allt möjligt. På väg mot duschandet hade vi kommit in på skidåkning. En av vännerna blev så ivrig när hon skulle visa sin stakteknik att hon mitt i avklädningen entusiastiskt började demonstrera, varpå jag helt kom av mig på grund av den härliga synen. 
-Vilken härlig bild, utbrast jag.
Hon skrattade först, sen såg jag hur hennes ansikte mörknade.
-Tänk inte tanken, sa hon.
Men det var redan kört. Bilden var redan klar i mitt huvud. Men skidåkaren är duktigt maskerad, om du inte känner igen henne på frisyren...



Stakandes i skidspåret på väg mot det knapplösa...



Min detoxkur är inne på dag 12 av 14. Jag har varit duktig. Men min första tanke när min kollega Anita startade en blogg igår var att jag ville dricka invigningschampagne och äta chips och snittar...

Jag har skrivit att jag skulle summera 2010. Det skulle bli seriöst och ambitiöst. Jag tar det snabbt och enkelt här, så det blir gjort.

Bästa film: Susanne Biers Hämnden.

Bästa böcker: Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer och Det var inte mitt fel av Ann Heberlein.

Händelse: Min pappa, Gunnar Nikolaus Norin, dör 88 år gammal.

Bästa TV: Nya roliga svenska dramaserier; Solsidan, Våra vänners liv och som vanligt Kobra, K-special och Kulturnyheterna. Jag börjar också gilla Go´kväll. Har aldrig hunnit se det förut.

Bästa radio: Mammas nya kille, Stil och spännande musikprogram i P2.

Bästa personliga: Att starta bloggen och komma loss med att teckna och skriva.

För övrigt är denna årstid tulpanernas. Jag vill alltid ha minst en bukett. Här kommer en som egentligen är på väg att vissna. Ska köpa nya idag. Trevlig helg!






#1 - Carincha

Vilken vacker teckning! Jag är tokig i allt som har med blombilder att göra! Go girl! Kul att titta in här och se vad du skriver och tecknar!

kramen

C

#2 - Anita BJ

Haha! Tack för tipset; nu gäller att inte göra nåra alltför uppseendeväckande pinsamma saker som du kan komma på att lägga på bloggen ;) Nädå, egentligen är det ju en ära!

Håller med om det med tulpaner, så fina och man känner att våren är på väg.

Längtar efter den där champagnen...

Kram!