Nio dagar kvar till konserten



Jag har precis börjat snickra på texten till presentations- och mellansnack till konserten, och det kanske är lite sent...Men i år ska jag dela uppdraget med körkollegan Lennart så det känns lite lugnare. Han har snickrat på en stund på sitt håll. Sedan gäller det bara att vi tajmar ihop oss. Huga, det känns nog lite pirrigt ändå. Pratet ska underhålla, hålla samman och också upplysa, undervisa litegrann tycker jag. Jag vill såklart att det ska bli roligt. Jag vill ha en skrattande publik. Det är det bästa jag vet. Ska jag hinna hitta på några roliga kopplingar till våra sånger? Nu i början fastnar jag mest i långsökta töntigheter. Jag vill gärna glida ner under bältet också, men det kan ju inte bara bli tönt och snusk...hehe kanske inte töntsnusk men gärna lite tantsnusk...nu var jag visst där igen...

Jag har som en sann marknadsförare av mitt eget varumärke lämnat adressen till bloggen längst ner på affischen. Så för att det ska ha någon täckning ska jag blogga om körens process fram till konserten...
...to be continued
#1 - Niclasanette

Very interesting site. I have bookmarked you.