Pipes-alstren levererade till Galleri OSs

Mina första dallrande streck på Pipes den 25 september när Christer presenterar eftermiddagens artister och projektet i sig
 
Ja, nu är det gjort, två bleka akvareller eller färglagda tuschteckningar är nu inlämnade till Olle Salmonsson på Galleri OSs. Jag skrev ju sist om hur jag tänkte att hans minspel skulle avslöja om jag genom mitt värv skulle skymfa galleriet och hans verksamhet men hans minspel avslöjade ingenting- nog så avslöjande! Det kom en kund som hämtade ut inramad konst och som dessutom var intresserad av att köpa någon av de fantastiska keramikskulpturerna av Jan Grüner Moström som är utställda, så han fick engagera sig i det. 
Nästa torsdag är det vernissage med musik och mingel och så ska utställningen vara på plats fram till 5/2. Det kommer nog att kännas fint ändå. Det är roligt när man blandar konstnärliga uttryck och låter det ena inspireras av det andra. Men jag kan säga att jag inte har en aning om vad som spelades den aktuella eftermiddagen - hade fullt upp med block och pennor.
 
Här har jag försökt fånga trubaduren Jimmy Ginsby med penselpennan
 
Här har jag tecknat av Ida Boija och Johannes Nordström på plats men tappade fullständigt bort gitarren och armen i varandra
 
och här har jag tecknat av ett foto jag tog
 
och här har jag färglagt teckningen jag gjort efter mitt foto
 
I morgon är det dags att damma av jobbväskan och dra till Midgårdsskolan, jullovet är slut. Januari är vackrare än någonsin men i morgon ska det bli riktigt kallt så cykeln kommer att vara trög och jag får inte växla till någon trögare växel för då låser den sig. Det kanske kan stå som en metafor och riktning för terminssstarten.
Jag hoppas att våren ska få bli rimlig vad det gäller arbetsbörda och stress men framför allt hoppas jag att eleverna ska få vara på skolan. Denna jävliga pandemi. Jag hoppas också att jag ska ta mig i kragen och teckna lite mer igen för trots skaparvånda, självkritik och ständiga jämförelser med andra så mår jag gott av det och tycker om utmaningen.
 
Här är Ida Boija med en kompis etfer giget