Påsklovet firades hemma

 
Den inställda påsklovsresan till Hemavan ställdes in men jag besökte stugägaren Anita i hennes butik i Frukthörnan stället och handlade till personalen på mammas boende
 
Fjällresan blev inställd. Ja, så verkar vi venskar ändå till största delen fungera, att vi följer rekommendationerna utan hot om straff eller andra påföljder än att vi skulle räknas som osolidariska. Jag har stort förtroende för både Folkhälsomyndigheten och Myndigheten för samhällskydd och beredskap, samt även för Stefan Löfven och Socialdemokraterna.
Däremot tycker jag att det är sjukt obehagligt att dra mig ur en överenskommelse, exempelvis att man har bestämt att man ska hyra en stuga, bekantas stuga dessutom. Det är enklare med etablerad turistbransch.
Nåväl, efter lite kontakt på messenger och efter att ha tagit del av förra lödagens gala Tillsammans med Mark Levengood så stod det klart för oss att vi stannar hemma i påsk och det var okej med dem vi skulle hyra av. Vi behövde inte betala något men dom ville såklart gärna veta om vi skulle komma eller ej (eftersom jag tycker att det är så obehagligt att backa ur så dröjde beskedet lite väl länge kanske). Vi fick löfte att återkomma en annan gång och jag lovade att komma och handla i hennes affär istället i stan (vilket såklart inte var något krav från henne, men jag måste liksom ha något att kompensera med när jag måste göra det obehagliga - att dra mig ur något avtalat).
 
 
Arvid som arbetar på Syrenen tog emot godisbomben som var till alla i personalen som en uppmuntran och ett tack för det jobb de gör
 
Då kunde jag slå två flugor i en smäll: återgälda mitt lite dåliga samvete över att ha dragit mig ur en överenskommelse, som å andra sidan hade fått mig att må ännu sämre genom att vara osolidarisk och bryta mot rekommendationerna. Jag köpte nämligen ett stort fint paket med supersmarrigt godis på Frukthörnan (stugägarens affär) och det superfina paketet överlämnade jag å mina bröders och min vägnan till personalen på mammas boende. Som tack för allt jobb och engagemang de lägger ner för att våra äldre ska ha det bra. De är så gulliga när vi kommer, de hjälper till att öppna fönstret så att vi kan se varandra och prata med varandra, eftersom vi inte får hälsa på där inne. Och innan det blev besöksförbud erbjöds vi alltid fika och kaffe när vi var där. Jag åte till och med middag där en gång. Arvid heter han som tog emot paketet, en ung kille. Annars är det många invandrare som bär upp äldrevården och det ska vi vara tacksamma för.
 
Promenad längs kusten vid Bettnesudden och Stenviken
 
Påskdagarna och påsklovet fick istället spenderas hemma i höghuset på Skogsbrynet och i stugan. Havet insöps och brasan avnjöts. Hemma i lägenheten blev ett par fönster putsade, några garderober städade och en stickning växte till sig och är snart klar. Nu är jag tillbaka på jobbet igen, utan elever och det är SÅ TRÅKIGT! 
Men den lilla korallfärgade tekannan som jag också köpte på Frukthörnan, hem till oss på Skogsbrynet piggar upp. Märket heter FORLIFE, den är liten, rymmer fem deciliter, den har en supersmart tesil som filtrerar bort även de pyttesmå "bladen" i det röda kvällsteet, och den lilla pipen är så bra och häller utan spill.
 
Vi har egentligen allt vi behöver men denna lilla tekanna förgyller vardagen