Min kropp har negligerats

 
...och då menar jag inte att jag har gått omrkring i raffiga negligéer på sista tiden. Nej, negligera betyder efter franskan att inte bry sig om och i det här fallet så betyder det att jag nog tänkt, men inte gjort, under flera, flera veckor. Min kropp, som bär mig och tar mig dit jag vill och som har givit mig så mycket roligt, den är VÄRD att vårdas och respekteras. Och jag mår verkligen inte bra när jag inte tränar. Jag får ont i rygg, axlar och nacke. Jag blir stel och osmidig och musklerna blir så lösa och slappa. Jag flåsar i små uppförsbackar och känner mig gammal. 
 
Till saken hör att jag har varit förkyld samtidigt som det varit superrörigt med min kära mor, hennes delsbo och massa turer med hemtjänst, medicin, tvätt och mat. Jag har hört mig själv säga sånt som jag, när andra säger det, bara anser vara dåliga undanflykter. - Jag har inte tid, -Det passar inte idag, inte heller imorgon. Nu i några veckor har jag gett upp för det faktum att andra saker verkligen har behövt prioriteras och däremellan har orken inte funnits.
 
Men igår packade jag min ryggsäck med sprillans nya träningskläder och bokade in mig på både ett Indoorwalkingpass och ett dito CXworks, på Iksu Plus. Jag var helt inställd på att maska och fuska och när ledaren sa - Det är DU som bestämmer ditt mål med träningen idag, så tänker jag passivt, aggresivt: Bara ÖVERLEVNAD! Men det funkar ju också; även med fusk så fick jag upp flåset och  en rejäl träningsvärk idag. SÅ NÖJD. Nu jävlar ska kroppen få den respekt och den omsorg den behöver. Det är ju så skönt och bra med endorfinkicken och nöjdheten. Jag brukar ju hellre prata om Bitch 2018 än om att fixa Beach looken, men en kombination i ambitionen kan väl vara bra. 
 
Och nog kan man kalla det vardagslyx att direkt efter jobbet cykla till träningspasset.
 
PS! Mina nya träningskläder köpte jag i Halmstad från ett företag som heter Aim`n som startades 2013 av två kvinnor i Halmstad. Jag blev stormförtjust i gröna tights, top och T-shirt.