God Jul och ett underbart jullov

Ett av årets julkort
 
Nu har vi haft en underbar julavslutning här på Midgårdsskolan. Oerhört professionella föreställningar allt ifrån scenografi, ljus, ljud, sång musik, dans och konferencierande till rektors jultal. Jag har spelat julklappsspelet med min klass, ätit julskum, clementiner och pepparkakor. Nu sitter jag kvar, ganska ensam på skolan för att packa upp beställningar och kvittera dem i det nya ekonomiska systemet Proceedo...oh, Jesus Christ, giv mig tålamod....MEN FORT!
 
På arbetsplatsträffen idag så tog jag upp idén om att starta en konstförening här på skolan. Jag läste upp ett par rader ur Jeanette Wintersons bok om konst där hon skriver om att vi som beundrar konst på museer också borde stötta unga, idag verksamma konstnärer. Att säga sig tycka om konst och vara intresserad av konst utan att köpa några originalverk jämför hon med att säga sig vara litteraturintresserad utan att ha en enda bok i sin bokhylla. Jag hoppas kunna köpa in en del originalverk av lokala konstnärer som sedan kommer en del lyckliga medlemmar till godo.
 
Ett annat av årets motiv
 
 
 Ett helt oprövat motiv julros...tänker kanske äntligen köpa en sån till mig själv
Det sista blev lite misslyckat med något gult färgkladd, men det var roligt att vara  kreativ en liten stund igen
 
#1 - Kristina Johansson

Hej och God Jul!
Så vackra julkort du har målat! Du har verkligen talang! Det blir så vackert med alla skiftningarna när man målar akvarell. De som får ett sådant fint julkort sätter det väl inom glas och ram med en passande passepartout hoppas jag. Så jättefina!
God Jul och Gott Nytt Är!

#2 - Anita BJ

God jul fina Cicci! Bra jobbat hinna göra såna fina julkort varje år. Inspirerande! Kram

Svar: Hej! God fortsättning! Jag var ju på väg till dig med ett kort och ett paket från Karolin men jag ringde och fick inget svar så jag cyklade hem. Ha det så bra, gott slut och gott nytt och allt det där: Ktram
MammaMedia

#3 - Sabina Enghström

Önskar dej ett gott nytt år!
Måste säga att jag gillar din blogg, det är intressant och läsa och du har gjort det så fint med bilderna. :)