Packa Mamma Medias kappsäck

Fotat med min Nikon D3000, skulle kunna ha större bländare...
 
Delikat I-landsproblem brottas jag med nu, min första sommarlovsdag! Jag ska packa, eller ska, det har egentligen hållit på flera dagar i huvudet. Nu springer jag omkring i radhusidyllen i mitt dagsfärska  sommarlovsliv. Plockar fram alla klänningar, kommer på att jag måste tvätta, då kommer jag på att jag måste hänga den tvätt som är i maskinen och sortera och vika ihop det som hänger på streck och i torkskåp...äsch, skit i det! Slänger det i kökssoffan i stället. Oj, puh vad det var skitigt där, ut med alla mattor. Hoppsan, dottern har visst rymt med dammsugaren. Mattorna kvar ute, börjar hälla shampo, duschkräm med mera i därför avsedda små smarta reseförpackningar. Har redan skåpen fulla men kommer ju inte ihåg vad jag fyllt dem med...borde kanske städa badrumsskåpet. 
 
Alltså vad ska jag ha med mig? Först åker kompisgänget till Madrid och vidare till San Sebastian, efter det ska Per och jag på en femdagars tripp till Berlin. När jag börjar fundera på vilken kamera jag ska ta med mig så hamnar jag framför datorn för att tömma minneskorten och fundera över vilket av alla olika omöjliga system för systematisering jag ska följa denna gång. Jag landade för en stund sen på att jag bara ska ta med den lilla Lumixen och lämna systemkameran hemma...då ryms ju alla klänningar och skor...Jag ska väl inte behöva vara så ambitiös och dokumentationsfixerad. Men å andra sidan, en promenad i Madrid, San Sebastian, Bilbao eller Berlin kanske ändå gör sig bäst med systemkameran?
 
Jag packar i alla fall en Spanienväska och en Berlinväska som blir kvar i bilen på Arlanda. Jag vill resa lätt packad och elegant men vi får se hur det blir, jag brukar alltid ha störst och klumpigast packning.
 
Mer Nikon...måste nog ta med den ändå så jag kan öva lite mer. Får ta med färre klänningar.
 

Nu är det sommarlov, vi reser i morgon och det kommer bli tunt med bloggande. Men lite fulbloggande från mobilen dyker nog upp. 
#1 - Anita BJ

Åh, ha så kul!! Det låter så himla roligt att ha packningsproblem även om jag själv som du vet lätt fastnar för mycket i det.
Wow på speciellt den sista blombilden!