Stop motion i digitalt skapande

Det är den här kursen igen, som ger mig gråa hår och avgrundsdjupa, nya rynkor. Men ibland är det också fantastiskt spännande. Till exempel hittade min hjältekollega den här lilla pärlan som inspirationsmaterial inför våra tvåors uppgift i stop motion. Snacka om berättarglädje och kreativitet. Hur man ska ställa in kameran och hur Moviemaker fungerar lämnar vi därhän idag.
Denna film är gjord med en Nokia N8, en sån som jag har övergivit i en byrålåda med sladdar och gamla batteriladdare. Sumo Science står som skapare.
 
Här är en annan mycket avancerad och påkostad variant, en musikvideo med/av Oren Lavie.
 
 
 
 Vilken skaparglädje!
#1 - paul

Mycket kreativt! Råhäftig film med enkla medel.

Svar: Vore kul att göra ett par veckors kurs där man själv får skapa filmer, bilder och fota, kanske i nåt annat land. Vi kanske kan höra med Willy Bohlin!
MammaMedia

#2 - Maria

Varje gång blir jag lika fascinerad! Det är en sådan fröjd att få klicka sig in på mammamedia-länken och scrolla upp och ner bland alla dessa fantastiska texter.
Så jag ville egentligen bara säga tack för alla mina kvällar som du förgyller tack vare ditt bloggande!
Kram M

Svar: Tack så innerligt, innerligt, det gläder mig enormt! Bamsekramar!!!
MammaMedia