Nyårsafton 2013 på väg mot 2014

Vi är på väg till vännerna på Teg, där vi ska fira nyårsafton för sista gången eftersom de har köpt ett annat hus och ska flytta i februari. Hos dem har vi firat nyår i många år, barnen har varit med och de har fått promenera hem med oss fram på småtimmarna. Mamma och pappa, lite runda under fötterna har bestämt hävdat någon helt plötslig friluftsfrämjaranda och "Det som inte dödar härdar", och barnen har fått promenera den säkert minst sex kilomenter långa vägen hem mitt i natten med mamma och pappa som stannar och pinsamt pinkar eller vinglar. Jojo, nog har de blivit härdade men de har också vant sig vid att nyår är fest med god mat, vänner och lekar. Nu blir det firande utan några barn. Jag har fixat förrätten, som på bild såg gudomlig ut; Käringöbakelse. Det blev inte så vackert, mer som några bleksiktiga hamburgare. På bild var de höga och med en skarp kontrasverkan mellan den orangea rommen och den täta persiljedekorationen runtom. Jag hade ingen persilja och den dill jag försökte få fast fick inte fäste trots att jag hade majonnäs upp till armbågarna och när jag skulle rulla in sidorna så föll ju fyllningen ut. Men jag hoppas de är goda. Gott Nytt År!