Återkomsten-Uppföljaren-MammaMedia kommer igen

Att blogga eller inte blogga har varit frågan för mig ett längre tag. Varför ska man blogga? För vem? Kommer man att komma ihåg att uppdatera? Kommer någon endaste enda människa finna någon glädje eller nytta med just MIN BLOGG? Som gammal dagboksskrivare så kan jag kanske bara njuta av själva skrivandet och strunta i resten. Jag gör ett försök igen! Glada kommentarer uppmuntras.
Jag ska alldeles snart köpa mig en ny mobil. Vem vill jag vara? Vad vill jag kommunicera när jag lyfter fram min apparat? Vad kommer min ringsignal att skicka ut för budskap om vem jag är? När man står där i butiken är det lätt att missa det mest elementära...det är appar, bluetooth, turbo 3G, PC-synk, gps och surfportar...kan man ringa med den? Hur gör man när man svarar? Nåväl, jag tänker mig att min nya mobil ska stödja mig i mitt nya bloggliv med bilder och texter. Vi får väl se hur det blir. En gång i veckan ska jag försöka uppdatera. Jag vill lyfta roliga mediehändelser och kommentera aktualiteter.
Vi håller på med medieretorik i en av mina kurser nu och vi har analyserat valpropaganda i en annan kurs. Jag hittade två spännande annonsexempel i DN alldeles nyss.
Annonsen för Villaägarna som använder skräckfilmsestetik för att hota med att fastighetsskatten kommer att återuppstå om de rödgröna vinner.


Ett annat roligt exempel är hur man marknadsför den nya Wall Street- Money never sleeps som en parafras på Socialdemokraternas rubriktext "Vi kan inte vänta". Den annonsen var i DN sidan 3 på valdagen den 19 september.


Det var allt för idag. Jag ska försöka lära mig att göra allt detta snyggare, smartare och snabbare. Att knöla in desa bilder tog mig allt för lång tid och de har valsat runt i cyberspace och finns säker i massor av olika format och varianter på massa olika ställen. Mmmmmmmm

#1 - Micke

Go Cissi go

#2 - Ninas modeblogg, utan mode

Om inte annat kan du blogga för att hänga med i svängarna. Du måste ju hålla koll på media när du undervisar i det.

#3 - Lina

Cissi. Håll dig i svängen så ska jag försöka göra detsamma. Kul läsning!

#4 - Sofia

Go Cissi go. Mer sånt här vettja! Å kom förbi anyday så pimpar vi bloggen. Jag tänker mig en stor byline......