Alltid hungrig

Jag drivs av en fantastiskt hunger. Jag kan vara trött på medvetslöshetens gräns när jag kommer hem från jobbet. Jag lägger mig på soffan och tänker att i hel...te att jag ska orka laga mat. Så blundar jag, och genast börjar jag fantisera om mat. Magen kurrar, fantasierna blir häftigare och tankarna på vad som rent fysiskt finns i lådor och skåp gör att jag kliver upp. Ja, så står jag där igen och kokar soppa på en spik och då brukar jag bli rätt pigg och fokuserad, men framförallt hungrig. Jag har märkt vid ett flertal tillfällen hur jag är på väg att somna på kvällarna men vaknar till av att jag öpnnar och stänger munnen. Då drömmer jag att jag äter, något gott är på väg in i munnen och jag måste öppna den. Nu senast var det på avslappningen på yogan i lördagsmorse. Även i yogaavslappningens totala tynglöshet så vakande jag av detta gapande. Då var den avslappningen liksom körd, jag fick istället kväva mitt skratt för att inte störa de andra.
I helgen har det blivt en del lussebullar och nybakt bröd. Ny vecka. Ny hunger.