Knäckebrödsmannen och Lucky Star Fairytale

Josef och Stina redovisar
Denna grupp gjorde succé med sin knäckebrödsman och sina fantastiska annonser. De hade också en film och en förpackning som tydligt kopplade till övriga delar. Det var utmanande, engagerande, och snyggt genomfört. Upprepning med variation är en kombination av begrepp som är bra för kampanjenheter.
I fredags var också Kicki Fagerlund i Midgårdsskolans filmsal för att köra en testföreställning av sin The Lucky Star Fairytale. Det var en fantastisk berättelse om avundsjuka, att våga och få kraft att leva ut sina drömmar, att inte ge upp och att våga ta hjälp av omgivningen. Denna föreställning borde vara obligatorisk på schemat på Umeås högstadie- ch gymnasieskolor. Kicki varvar sitt sagoberättande med att hon spelar och sjunger sin egen musik.
Hon har tagit hjälp av Mia Westin som är framställningskonsult för att göra en berättelse av sina erfarenheter.

Här en lite darrig blyertsskiss av Kicki vid elpianot.

Den här gjordes tidigare i år då Kicki uppträdde på Utbildningsmässan på Nolia.