Premiär för ritplatta

Helt förväntat debutmotiv
 
Anita frågar om jag har tid att lära mig ritplattan. Det är bara att tacka och ta emot. Att hon orkar ta sig an mig som är så hopplöst, hjälplöst oteknisk. Hjälp, Anita, färgerna försvann! Hjälp, pennan funkar inte! När jag suddar blir det grönt!
 
Nåväl, darrig, som en nybörjare på skridskor för jag "pennan" över plattan, vet inte var jag ska titta och när jag tittar på skärmen far jag iväg med pennan. Spännande! Jag ser ju eleverna sitta med plattan och göra skitcoola grejer och jag har allt tänkt att den här tekniken skulle kunna hjälpa mig att teckna hus och bilar lite bättre, jag tror att man kan fuska lite och teckna efter bilder.....
- Jo, då säger Anita, det är bara att skapa nya lager, ett foto i botten och så....men hur i h...vete var det nu man skapade lager? Får vänta med den frågan ett par dar. Annars ångrar hon nog att hon hjälpt mig.