Tapeter, färg, dörrar och möbler

 
Se intervju med Crayons skapare här
 
Nu har jag hittat en tapet jag tycker om ECO Crayon, som jag tycker passar perfekt i ett hus byggt på 60-talet. Problemet är att det finns så många fina färger och att jag inte vet om jag (vi) bara ska ha ett par väggar eller ett helt rum. Jag vill ha en mörkare grågrön i sovrummet och kanske en mjukt lite ljusare grågrön vägg i vardagsrummet.
 
Sköna hem har tagit fram ett antal superfina färger för Caparol och det är ju också ett alternativ, att måla väggarna. Men den här Crayon-tapeten är verkligen fin.
 
 
Det är verkligen helt fel färgåtergivning åtminstone på min skärm men det finns en fin ljusgrön och en fin mörkgrön nyans i den här kollektionen 
 
Jag har sålt massor av gamla möbler nu. Jag har varit tvungen att tömma ut miljoner dialbilder, gamla kartongenr och burkar med blandat, ni vet, gamla garnnystan, foton, pärlor, leksaker, udda strumpor, nycklar men inte vet vad de kan låsa upp, bortappade saker som inte längre behövs, alltså helt galet mycket röra staplat på golvet nere i källaren och snart kommer storebror med fru och ska bo där. Jag får helt enkelt lyfta blicken från möbel- och färgkatalger och börja städa igen. Men de möbler jag vill köpa kostar tusen gången mer än vad jag sålt för. Jag har spanat in ett Allegro matbord, från Stolab, samma företag som gör Lilla Ålandstolarna vi redan har. Ett Stringsystem som motsvarar det jag vill ha kostar nog nästan 20 000!!! Nåväl, en sak i taget. 
Och det sköna med Blocketförsäljningne är ju delvis att vi fått hjälp med att bära ut de tunga möblerna ur huset.
 
Snart snart snart får vi börja härja i lägenheten, som vi har köpt men knappt varit inne i. Och snart snart snart har vi ingen egen bastu, uteplats med morgonsol, eget garage, stora förråd, inga extra toaletter när man vill skita ifred. Vad har vi gjort? Är vi dumma i huvudet?