Vardagslyx - Sköna fötter inspirerar till skapande

Underbar känsla med nyvårdade fötter
 
Jag är oändligt tacksam för mina fötter och alla platser de fört mig till. Jag är så tacksam för att jag kan gå och till och med springa. Trots det så har basen i livet, detta verktyg för såväl framåt- som bakåtrörelse, varit en källa till besvär och smärta. Redan som liten flicka hade jag fruktansvärda självsprickor som smärtade, rev upp strumpor och var allmänt jobbiga. Jag som dessutom alltid har älskat att bada och basta som verkligen torkar ut ännu mer.
 
Jag har filat och filat och filat för att komma ner till sprickornas grund. Efter det har jag haltat av smärta i flera dar eftersom jag filat bort för mycket och ingen smörja i världen har hjälpt. Nu har jag i flera år gått regelsbundet hos Camilla Stenberg på Umeå medicinska fotvård på Mariehems centrum och jag har blivit betydligt mer lättfotad. Hon är den bästa fotvårdaren jag har stött på och jag har prövat många. Dessutom köper jag varje gång en laddning fotskum Allpresan pedicare som också är det överlägset bästa jag smort in fötterna med, men jag gör det varje morgon och varje kväll. Då håller fötterna fram till nästa behandling fyra månader senare. Ja, för jag behöver gå åtminstone tre gånger per år.
 
Ikväll njöt jag så av mina nybehandlade fossingar så jag tänkte att jag skulle komma igång att teckna igen. Det är också något jag mår bra av, men i en annan dimension. Det är också en färskvara som måste hållas efter och 2018 har inte varit ett bra tecknarår hittills. Vi får se om detta, mina nästan igenkännbara fötter på ett fårskinn,  kan vara en nystart även på den fronten. Men herregud så svårt pennan har för att lyda. Vi får se om sociala medier kan hjälpa mig och pressa mig lite om jag tänker att jag ska lägga ut ett par bilder i veckan åtminstone.
 
Vardagslyx kan vara att en tisdag få sina fötter fina och att dessutom ha tid att försöka teckna av dem.