Nystart med Midgårdsskolans konstförening

Se så han strålar, Jonas Fahlgren som drogs som första vinnare i fjol. Han valde trycket av Mikael Rutbergs akvarell, som också var motivet för medlemskortet som alla fick när de betalat årsavgiften på 250 kronor
 
Jag har haft så sjuuuuukt mycket både på jobbet och hemma med flytten så det är mycket som har fått stå tillbaka. Bloggandet nästan helt och hållet, förutom korta ogenomtänkta uppdateringar. Tecknandet också totalt still förutom några #enteckningomdagen från sportlovet i Puerto de Mogan. I fjol startade jag ju Midgårdsskolans konstförening med buller och bång och härlig final med konstlotteriet innan jul. Nu har den där konstföreningen anfallit mig i nacken och ryggen när jag cyklat hem från jobbet. Det är oftast då, i kombination med trötthet, hunger och kissnödighet, kanske också halka och motvind, som de där ogjorda sakerna attackerar. Aj, som faan! varför skulle jag hitta på nåt sånt? varför ska man dra på sig att styra en konstförening? Så idiotiskt! Ska man ge upp, liksom upp som en sol, ner som en pannkaka? det blir ju nesligt, nästan skamligt. Nä, den skammen fixar jag inte, inte det nederlaget. Så, nu blir det utskick och intresseanmälan så får vi se hur det går.
 
Så här såg delar av vinstbordet utmed bland annat verk av Jörgen Wiklund, Anneli Furmark och Mikael Rutberg
 
Den här tavlan av Jonathan Stefansson var den första som jag köpte in till föreningen. den köptes på Umeå konstskolas avslutningsutställning i maj i fjol.