Nya tag som konstentreprenör

 
Någon gång i mars tog jag efter tvekan och tvivel tag i meningen med föreningen Nystart med idgårdsskolans konstförening. Nu har jag fått in betalning från 15 medlemmar. Jaha, då gäller det ju att fylla föreningen med någon sorts innehåll. Kollegan Åsa och jag var ute hos Anneli Furmark i hennes ateljé i Röbäck för en månad sedan och köpte in trycket som är på bild ovan. I morse cyklade jag förbi hemma hos Anneli och fick en USB-sticka med bilden så att jag efter mycket krångel lyckades baxa in bild och text i ett Indesigndokument och på något sätt föra över det både till JPG och PDF, fan trot!?
Så nu är medlemskortet för Midgårdsskolans konstförening 2018, och  ett exemplar av hennes bok som vi köpt in blev  signerat som också blir en del av konstlotteriet i december. Det kan vara bra för en vinnare som redan har en massa grejer på väggarna.
 
Denna vår har jag inte haft så mycket tid för min lilla konstförening och jag hade ärligt talat tänkt lägga ner. Men jag märker på människor runt omkring mig att dels, en del blir glada av att vara med, utifrån att det skapar någon sorts delaktighet och mening, tror jag...tolkar jag det som...En del andra utanför, så som Anneli Furmark, själv konstnär, uppskattar det trots att det är en så liten del. Självklart kan en del tycka, eftersom jag köpt verk av henne, men den uppskattningen får mig att tänka att den här lilla föreningen ska fortsätta.
 
Det var himla synd att vi missade Umeå konstskolas slututställning i år, då den var på Kristi himmelshelgen. Delvis hade det varit roligt att titta på utställningen tillsammans med föreningens medlemmar, men också för att köpa in ett par verk. Nu var det en sån helg då nästan alla, eller åtminstone föreningens ordförande, var bortrest.
 
Nu är det lite brottningsmatch med betygsmatriser och sedan åker faktiskt jag till Italien...i morgon. Sista skolveckan innan skolavslutningen. Crazy, så har jag aldrig gjort förut! Men det känns som att det ska fungera, jag har liksom bäddat för det, förberett och så. För sedan i mitten av juni kommer, om allt går bra, jag att bli mormor!!! och då vill man ju gärna vara hemma och kunna hjälpa till om det behövs.
 
Meningen med föreningen skapar vi själva, och när jag skickade ut ett mail om att medlemskortet var på G så började det plinga i min mobil då det swishades medlemsavgifter.