Summer of Love

Med assistans av Anita fick jag till denna affisch i Illustrator
 
Jag är sedan i höstas med i Umeå Pop och rockkör vilket känns himla kul. Extra roligt måste jag säga att det är nu då vi har en underbar repertoar; låtar från 1967 och det man brukar kalla Summer of Love. Det är Aquarius, San Fransisco, Whiter shade of pale, Strawberry Fields, Lucy in the sky med flera. Körledare Ange arrar de flesta låtar själv OCH sjunger in stämmorna så vi kan repa hemma. Vi måste kunna texterna utantill!!!
 
Kören har tidigare framträtt i svart eller vit grundklädsel och gröna ( lite fula, faktiskt) sjalar i nåt lite glittrigt stretchtyg. Men nu lär vi go totally Flower Power och det kommer nog att bli helt rätt utifrån temat. Appropå de gröna sjalarna; delvis älskar jag ju grönt, och delvis så behövs något som håller samman kören stilmässigt, så sjalarna har fyllt sin funktion ( trots att de är lite fula, särsklilt min som jag sytt själv med för lös undertråd så den har korvat sig nåt djuriskt...grön mamba...)
 
En fredag i början av sommaren mitt i stan i cafeterian Fika med utsikt över  Umeälven. Vi hoppas såklart locka en stor publik både för att kören vill ha lyssnare, glada entusiastiska, applåderande, beundrande vårt slit med stämmor och utantilllärda textrader, men också för att sprida freds- och kärleksbudskapet.
 
Tag med er era vänner och kom och lyssna på våra kärleksbudskap och en hel del flummiga texter som man kan undra hur, och i vilket tillstånd de kom till.
 
Fredag 16 juni 18.00. Fika i Väven. Välkomna!