Pressfrihet och på väg till Göteborg

Ohohohooo, snart lyfter jag mot Göteborg
 
Fredag, den sista i januari 2017, en låååång och fattig månad. (Förutom att jag är mätt varje dag, har arbete bostad och varma kläder och dessutom lyckats fynda loss lite på halvareaprisetreor.) Snart ska jag åka iväg till flyget som ska ta oss ner till Göteborg Film Festival och yngsta dottern Klara som bor där. Det ska bli så kul!
 
Veckan har avslutats bra med en temaeftermiddag om press- och yttrandefrihet med Karin Bernspång journalist på VK och lärare på Journalistlinjen på Strömbäcks folkhögskola och Vanessa Berhe från One day Seyoum en organisation som kämpar för hennes morbrors befrielse och yttrandefrihet i allmänhet. Hennes morbror fängslades för över femton år sedan på grund av sitt arbete med journalistik och kamp för yttrandefrihet.
 
Nu är det dags för mig att ge mig av! Har alltid lite resfeber. Ohhhhlalala!
 
PS! Jag la först ut bilden på filmfestivalkatalogen utan post-it lapp på Instagram, sen fick jag kalla fötter. I övre väsntra hörnet hade jag beställningsnummer och lösenord för att hämta ut biljetter för över tusen kronor. Inte för att jag tror att min skara följare på Instagram skulle få för sig att lösa ut mina biljetter men det vore ju nog retligt att bli hånad för sin dumma godtrogenhet. så bort med bilden på med post-it och iväg igen.