Extra energi

 
 
På jobbet, på Midgårdsskolan får vi gratis kaffe. Vi får hämta när vi vill, hur ofta vi vill och vi kan välja olika alternativ. Det är lyxigt och enkelt. Naturligtvis finns det de som klagar även på det, ja att det inte är tillräckligt gott eller kanske tillräckligt gratis, vad vet jag. Fast jag upplever inte mina kollegor som särskilt klagande och det är tur för jag HATAR okonstruktivt gnäll. Men i alla fall, det är den absolut mörkaste tiden på året just nu och jag tycker att vi är en del som ser lite trötta ut, men inte klagar vi. Vi äter extra megamulti D-vitamintabletter, biter ihop och hoppas hålla åtminstone fram till julafton. 
En extra hopp tändes häromdagen när jag blek och trött såg vad kaffeautomaten erbjöd på displayen där man annars väljer kaffesort, vilken storlek och styrka. I min tröttaste decemberdimma framstod dessa blå droppar som ett räddande bonusbidrag. Jag tryckte hårt och länge på alla alternativ, som en helgardering,
 
 
 
men inget hände. Ingen magisk brygd strilade ner i koppen. Men ganska snart kom det i alla fall gratis kaffe. Det funkar bra det med om man väljer extra starkt och toppar med en mocca.
 
Ja, ja, de där dropparna är nog reklam för ytterligare en tjänst man kan beställa och ingen automatisk helhetslösning för utmattade medarbetare i mörkaste december.