Distansinredning

Sådana här skjutdörrar skulle jag vilja ha i vår nya lägenhet
 
Den tolfte januari får vi tillträde till vår lägenhet på Skogbrynet just i kanten av den fina Gammliaskogen, även kallad Stadsliden där även Västerbottensmuseet och Helena Elisabeth kyrka ligger. Jag bär med mig prospektet och planritningen mest hela tiden och inreder och möblerar i huvudet. Igår var jag och hälsade på grannarna vars golv är vårt tak.
 
Samma dag som vi får tillträde kommer vår käre gamle snickare Kennet på K-byggen för att riva ut lamminatgolvet och lägga trägolv, bygga upp en vägg som det förhoppningsvis ska gå att få in en skjutdörr i och så ska en vägg rivas så vi får ett sammanhängande kök och matrum.
 
Bostadsrättsföreningen har 160 lägenheter, ungefär hälften fyror motsvarande vår och hälften treor. Genom åren så har folk byggt om och renoverat så det finns verkligen en mängd olika lösningar på rum, väggar och garderober. Men en sak är säker och det är att det blir ett tufft jobb att göra sig av med minst två tredjedelar av det som nu ryms i vårt stora radhus. En granne mittemot oss har tydligen gjort om lgenhetens enda förråd till en bastu- det låter onekligen frestande men då har man ju absolut ingenstans att gömma undan sina prylar.
 
Jag drömmer också om att måla eller tapetsera ett par väggar i någon vacker, eller i två olika vackra gröna nyanser. Både Jotun och Caparol har fina.
 
En grön fondvägg i sovrummet vore fint
 
 
 
En annan grön i vardagsrummet och kanske en ...
 
grön soffa 
 
https://volang.elledecoration.se/ett-gront-hem/