Normbrytande reklam

 
Detta har jag snott rakt av från kollegan Anitas mediablogg
 
Terminen är i full gång och det finns egentligen massor att skriva om men det hinns inte riktigt med. men man kan ju alltid dela andras roliga inlägg. Den här filmen har kollegan Anita Blomkvist Johansson lagt ut som exempel på normbrytande reklam. I första läget så ser det precis ut som normen, en kvinna som är smal, vit, rik ( eller får var med de rika för att hon är så snygg) med mycket bar hud och traditionellt vacker. MEN hon bryter definitivt normen för hur en sådan förväntas uppträda. Snyggt gjort!
 
Och jag var superdivig när jag såg filmen med Anita, för jag sa: - Hmmm, det ser ut som att de är på La Scala i Milano, ja för jag har varit där. Nej, nej, nej, de är ju på Metropolitan i New York. Ja, jag har varit där också. LIX! Och faktiskt på operan i Verona, Stadsoperan i Berlin och andra coola ställen. Sån är jag, priviligerad, vit kulturtant med möjligheter att resa medan andra svälter och är bostadslösa. Jag vet att det är sjukt orättvist och ja, jag har dåligt samvete, men skryta lite kan man väl få göra ändå nångång...förlåt!