Kroppsspråk

Ludvig poserar som Laila Bagge på Bil och Bostads framsida (sjukt fult urklipp i photoshop, jag vet, eleverna påpekar sånt blixtsnabbt och jag kontrar (såklart) med att jag  jobbar blixtsnabbt (och fult) för att vara aktuell).
 
En metod för att uppmärksamma och förstå normer och stereotyper är ju att pröva själv, iscensätta dem och prova att byta ut till exempel kön. När jag fick förtroendet (jag tog det, dom hann knappt fråga) att fotografera Ludvig och Nils-Petter blev det redan där tydligt, hur fånigt det kändes med handen på halsen, under eller vid håret, den löst hållna handen på knät och vridningen i kroppen som väl var det som modellerna misslyckades mest med. Det är annars en sådan klassisk pose där kvinnan ska visa midjan från sidan men bysten snett framifrån för att markera skillnaden, maximera kurvigheten. 
 
 
 
 
 
 
Även Nils-Petter som är på Midgårdsskolan och gör sin praktik fick posera på samma sätt
 
Både Ludvig och Nils-Petter är ju klädda för en dag på skolan men Laila bagge ser inte ut att vara klädd för väggrivning, måleriarbete eller golvläggning.
 
Trevlig helg!
 
 Och utgångsbilden än en gång