#enteckningomdagen mission completed

Denna är jag nöjd med, har annars svårt för perspektiv. Här satt jag på en stol på andra sidan gångvägen och en granne kom och surrade så att katten försvann innan jag hann fånga den ordentligt.
 
Nu, igår gjorde jag den fjortonde dagen på mitt #enteckningomdagen "vardagsprojekt" som jag haft. Målet var att få till en teckning om dagen i två veckor. Jag var nyfiken på om jag skulle klara det, hur det skulle gå om dagsformen var usel och om det skulle utveckla mig på något sätt. Jag är helnöjd över att jag höll ut. Rätt missnöjd med en del dagars resultat men märker att jag blir lite modigare och friare. Men sista dagen hade jag Per som motiv, som jag hängt ihop med 32 år, jag BORDE kunna teckna av honom men det blir aldrig bra.
 
 
 
Min metod har varit att teckna med laverande eller permanent bläck, vilket innebär att jag inte har kunnat göra fel. Jag har ibland lagt på akvarellfärg efteråt. Jag har oftast gjort det snabbt  och lagt ut det på Instagram med en gång.
 
 
Den här är jag stolt över eftersom perspektiv och byggnader inte är min starka sida. Här satt jag på en stol på kullen bakom huset där jag bor.
 
Landskap och vatten är något som jag definitivt behöver träna på, det här ska föreställa vatten som slår över stenarna längst ut på piren, svårt.
 
 
Att teckna en svart katt är också svårt, dessutom är den sällan stilla så det här fick bli kattkroki