Råd och rön kom och hjälp mig!

 
Lurad blir lögnare?
 
 
..eller Sverker Olofsson från Plus eller mamma!
Jag känner mig dålig. Dålig lärare, dålig person, lat och tråkig, gammal och helt jäkla fett oteknisk. Fattar INGET när eleverna ska ha hjälp med tekniken. Orkar inte städa eller få ordning hemma men blir less på mig själv när jag hängt i soffan typ tre timmar framför Eurovision.
 
Det är maj och det är svinkallt. Det är betygstider och man undrar om man skulle kunna få jobb på systembolaget och kanske få vara med och få pris som bästa butik i Sverige. Kanske köpa ett litet hotell i Umeå och bli en perfekt frukostvärdinna. Apatiskt stirrar jag över mitt skrivbord på jobbet och funderar över vad jag ska prioritera samtidigt som jag glömmer sånt som är inbokat.
 
Då ringer Adam Salam, när jag liksom är helt utan motståndskraft. Jag kommer inte ens ihåg vilket företag han ringde ifrån... men han sålde mobiltelefoner. Och jag hann inte säga NEJ, hann inte lägga på, hann inte säga att jag absolut inte tar emot dylika samtal under arbetstid. Nej, han fick min tid och han fick mig på kroken nåt så jäkulskt. Jag följde med hela vägen igenom inspelningen av godkännandet av avtal och affär. Jag fick in några lama protester då jag knackat fram vad 479 kr i månaden gånger 24 faktiskt blir för, en jämförelse med butikspris!!! Då fick han jobba lite innan jag var på banan igen. Extrapaket hit och extrapaket dit. Men jag känner mig dum i huvet nåt jävulskt. Vad har jag gått med på? Hur hänger allt ihop? Varför är det så krångligt?
 
Lättare då blir att svara på frågan om vilken färg? Helt bortglömt är gigabites och andra svåra siffror som jag ändå inte förstår.
 
Om jag har förstått allt rätt så kommer jag  i alla fall att få en Iphone 6 s i guld med extra bilpaket, hörlurar, nån megaskyddsfilm och skyddsfodral. Jag kommer at bli 434 kr fattigare varje månad om jag ser till att ta det på autogiro men vet inte vad som händer när abonnemanget tar slut för detta är utan abbonemang...
 
Måste kanske ringa Adam i alla fall för att få veta om de dära GB:sarna.
 
 
En timme senare.
 
Jag har LJUGIT för Adam! Förlåt! han var verkligen superduperduktig och trevlig, pratade omkull MammaMedia. Jag ringde. Hans angivna direktnummer fungerade perfekt, skapar förtroende. Han skulle ringa mig för han var på lunch. Under väntetiden hinner jag också luncha och prata med IT-kunniga kollegor och de låter mig förstå att det inte var ett så bra avtal utifrån mina förutsättningar och behov. Adam ringer mig och då ska jag fråga vilket företag han ringer ifrån, för telias räkning (vetef... hur det funkar). Mitech heter det. Men då har fan flugit i mig för jag orkar inte berätta allt och lämna blottor och sprickor för honom att ta sig in emellan. Jag LJUGER (han förstår det) (förlåt igen och i allafall). Jag säger att jag precis pratat med min chef och att vi kommer antagligen att få mobiltelefoner i tjänsten i höst...åtminstone vi medielärare!!! 
 
Kontraktet annuleras. PUH!!!Jag hittar inget företag som heter Mitech. Trevlig helg! Ska prata med chefen nästa vecka.
 
#1 - Paul

Cissi
Alltid lika roligt att läsa om dina svårigheter med tekniken. MEN SKIT I TEKNIKEN! Du kommer ju nu att få) ja inte gratis förstås, det har nog Adam sett till) en GULDFÄRGAD IPHONE 6. Själv har jag gått över till Samsung, dom är ungefär lika komplicerade och ologiska, eller så är det jag som är korkad, när det gäller de enklaste saker. Det där med apatin och betygsdax verkar bekant har själv suttit där och glott, inte på Eurovision, jag tror det var nåt program där stora killar kastade varann runt i en boxningsring och hade tajta badbrallor och ibland var dom målade i fejset och klev upp på ringens rep för att sedan kasta sig över motståndaren allt medan publiken skrek sig hes, ja vad det nu hette....