Oriens - medietreornas slututställning

 
 Den jättefina affischen för treornas slututställning som har vernissage på torsdag, min födelsedag
 
 
Nu är det dags igen! Slututställning, redovisningar av gymnasiearbete, vernissage, och tätt där inpå tar dom på sig sina studentmössor och lämnar oss. Hur är det möjligt att det har gått ett år sedan förra gänget hade sin Huvudet bland molnen? Det känns både nyss och jättelänge sedan. Innan årets treor rusar ut mot friheten och sjunger om studentens lyckliga dar, ska vi skriva in deras betyg och åhhh, om vi slapp!
 
Årets treor har skogen och orientering som tema för att samla in sina olika arbeten under ett gemensamt tak. Eleverna har en nästan schemafri vecka för att färdigställa sina egna arbeten och den gemensamma slututställningen. Det ska nog bli bra, frihet under ansvar är alltid spännande och man brukar alltid få se någon som visar upp oanade styrkor under sådana projektveckor. Men i år är jag ensam ansvarig för alla medieelevers gymnasiearbeten och slututställningen. Jag får väl orientera mig ut i skogen för att slappna av och få perspektiv. För om det går fel är det lätt att tänka att det är MITT FEL! I så fall får trädens sus och vindlande stigar ge mig perspektiv på livet.