Utspark 2016

Hanna, Emma, Sandra, Ron, Johanna och Sannah i EM2n berättar om poängjakten
 
Härom dagen skrev jag om nostalgi, idag handlar det delvis om vemod (SAOL längtansfull sorgsenhet, svårmod) och delvis om kalas. Vi har under flera år haft som tradition att tvåorna på estetik och media gör en utspark av treorna och i år har jag en tvåa och de ordnade en poängjakt. Jag fixade tillsammans med kollegan Gunnel fika, för fika ska det vara i alla lägen. De var bara åtta tvåor som fick styra upp ettor och treor, som fick en lista på 25 olika aktiviteter som gav olika antal poäng. Fucka ur var det som gav lägst poäng, endast 2, medan att moona i skywalken gav hela 100 poäng. Jag var INTE inblandad i aktivitetsplaneringen. 
 
"Iscensätt ett bröllop med en ring" var en aktivitet som gav 20 poäng och det görs här av Emma, Alice och Emma
 
Frida satsade järnet på att "fucka ur" och blev nedlagd på marken och skrek och hade sig; hon blev lite beskviken över att det bara gav 2 poäng
 
Ettor, tvåor och treor tillsammans...nog är det lite gulligt...
 
...och nog är det lite vemodigt att släppa iväg ytterligare ett gäng som man följt och plågat i tre år
 
...och nog ser Gunnel lite lättad ut efter att alla betyg är satta och man kan bara njuta av det och att sommarlovet faktiskt står för dörren
 
Ännu en klass lämnar oss och man undrar hur man ska orka ta nya tag, lära känna nya ettor och dra igång med kunskapskrav, bedömningsmatriser och betyg. PUH!
 
Nu hoppas jag bara att de stackars SAS-piloterna ska bli nöjda med sina löner så att vi kan få flyga till Rom på torsdag.