Teckningar från Italien

 
 
Första dagen i Rom försöker jag värma upp hand, öga och hjärna med att än en gång försöka avbilda min käre Per. Jag lyckas aldrig.
 
 
 
 
En man i hatt med en spritz där huvud och hatt inte riktigt är kompatibla...men jag övar och det är ändå roligt att fånga känslan på en bar i Trastevere i Rom.
 
 
 
Sverige förlorar mot Italien och jublet slog nästan ut hörseln på puben vid Palazzo Venezia.
 
 
 
Efter två dagar i Rom är det underbart att komma till Baia Hotel Beach, ett badhotell från 50-talet några kilometer väster om Sorrento.
 
 
Underbart att bada och sitta och läsa under ett parasoll, och att utmana block och penna för att fånga badande på stranden.
 
 
 
Men att teckna av hunden Charlie som badar tillsammans med en skock barn var inte en bra idé, alltför svårt.
 
 
Kortspelande sällskap
 
Precis som efter förra årets #enteckningomdagen så har jag inte rört block och penna sen jag kom hem. Får fixa ny utmaning snart!