Fredag i februari med framförhållning

 
Klipp från VK Affärsliv på nätet
 
Det är busväder, som tur är håller sig temperaturen såpass att nederbörnde är något sånär frusen, vilket ger hopp om skidåkning i helgen. Jag sitter vid mitt skrivbord på jobbet och ska sluta och sluta och sluta. Ska bara och bara och bara. Nu får det va NOG!
 
Lite framåtrörelse bara innan jag åker hem. Jag har precis anmält mig till att lyssna på Maja Sjösten i samband med arrangemanget Nalta kreativ, se nedan klipp från hemsidan naltakreativ.se
 

"Nalta Kreativ arrangeras av Jo Kommunikation i samarbete med Umeå kommun, Umeå universitet, Institutionerna för Informatik, Medie- och kommunikationsvetenskap, Tillämpad fysik och elektronik och Komet Kommunikation.

Sponsorer är VK Media, Arkitektkopia, Z-profil, FlyPro och Handelshögskolan i Umeå.

Projektet har inget vinstsyfte utan bygger helt på samarbetspartners som tillsammans brinner för norra Sverige, som älskar kreativa och inspirerande möjligheter och som ser värdet i att investera i framtidens talanger."

 

Så himla kul och spännande! Under de år jag arbetat med mediekommunikation och reklam i skolan har jag ofta hänvisat till 48 timmars, en reklamtävling som genomförts varje år på reklamutbildnigarna i Stockholm, där en brief presenteras och så får olika lag 48 timmar på sig för att ta fram en kampanj för till exempel att man ska söka jobb som parkeringsvakt, att man ska se fotboll live, köpa böcker eller spola kröken. Resultaten brukar presenteras i branschtidningen Resumé.

Nu får Umeå en egen sådan tävling och eleverna på Umeå Universitet för möjlighet att jobba lreativt och möta andra kreatörer. Jag ser fram emot detta som går av stapeln när februari är avklarat, den 2-4 mars.