Hatet, resultat av rädsla

Igår skrev jag om hat och funderade på varifrån det kommer. I morse lyste Anneli Furmarks "Liten dikt om rädsla" upp min morgon och min fundering. Åh, så bra hon är, Anneli! Jag önskar jag var hon, typ. Så på pricken, så enkelt förklarat med värme,humanism och humor. Jag får ofta en idé jag skulle vilja illustrera men det blir så trassligt och komplicerat, man vet inte hur man ska få ihop de olika delarna, perspektivet och händelseförloppet. Men det kan Anneli. se mer av henne här.
 
MER Anneli i VK!
Och gärna mer Zelda av Lina Neidessstam.
 
Jag hoppas att jag får lägga in seriestrippen här. Jag prövar och skickar samtidigt ut en förfrågan på Facebook. Det är en konst med bloggetik och upphovsrätt. trots att man undervisar om det kan man klampa i klaveret.
Lite senare:
Jag frågade Anneli via Facebook och har lov att ha hennes serie här i bloggen. 
#1 - Sabina Engström

Att belysa och uppmärksamma rädslor är viktigt och jag tycker att seriestripen som du klistrade in här är "mitt i prick". Alla är vi rädda för något och vi måste tillåta oss själva att vara rädda. Sen finns det saker som vi är rädda för men som vi kanske inte behöver visa rädsla för, som på sista bilden. Vissa saker kan vi inte påverka.