Badsommaren byts ut mot jobb

Hejdå sommar!
 
Bilden är tagen av Rebecka Uhlin på Bettnessand när hon var där för Folkbladets räkning och deras reportage om zubmpapasset där någon gång i juli.
 
I morgon är det dags att börja jobba. Jag hade glömt bort alla lösenord och var tvungen att hälsa på på skolan förra veckan. Jag fick precis innan sommarlovet hämta ut en sprillans ny iPad som jag hade tänkt bekanta mig med under sommaren...så blev det inte! Har inte tillräckligt stort intresse. Dessutom fanns ingen laddarsladd! Teknikerna på skolan hävdade att jag hämtat ut en sådan också men trots systematiskt sladdletande fanns icket en passande sladd att uppbringa. Nog är det väl typiskt!
 
Imorse vaknade vi i stugan, trotsade fukt och kyla och tog ett morgondopp. 13 grader i vattnet, uppfriskande och roligt. Men nu kanske det dröjer. Kanske var det årets sista morgondopp. Jag brukar ju försöka lista årets bästa bad men det gör jag först i slutet av året. Men någonstans i topp hamnar det första badet i samband med nya bastun i stugan. Det har varit en hit, en partyhit!
 
 
 
 
Rebecka frågade om jag skulle känna mig obekväm om hon fotade när jag badade! Jag har ingen sådan skam i kroppen, jag älskar att bada, är nog lite exibitionistisk dessutom, så med denna bild välkomnar jag nästa sommar och nästa badtillfälle. 
Ja, ja, lite exibitionistisk är en underdrift, jag vet. Mina gamla vänner undrar nog om jag inte mutade Rebecka och Folkbladet för att ta med mig som coverwoman på den dagens nummer. Återkommer med framsidesbilden senare.
#1 - Anita

Vilka fantastiska badbilder! Vi ses imorrn <3