Nu blommar det på Haga


Helena Melehoff fick full fart i butiken efter reportaget i dagens VK
 
Jag har länge saknat en blomsterbutik i närheten av där jag bor. Nu har en ung entreprenör startat sin verksamhet på Gustav Garvares gata på Haga. Jag hade ingen aning förrän jag läste dagens VK Weekend, där nyheten slogs upp i ett mittuppslag. Vilken lycka för Helena Melehoff! Efter morgonens yin yoga åkte vi förbi för att kolla in läget och för att köpa med oss något till vännerna vi ska på middag ikväll.
 
Det hade varit full fart i butiken från öppningsdags, snacka om bra genomslag, och GRATIS! Att sätta in motsvarande annons, ett uppslag, hade säker kostat över 10 000 kr. Dessutom kan redaktionell publicitet ge ännu mer effekt eftersom det inte är reklam, det är inget som prackas på en. Grattis till Helena och grattis till Haga och Sandbackaborna. Man får vara beredd att betala, det är inga buntar med tulpaner för 39.90, men det var en spännande butik och hon gjorde superfina kransar av olivträdsblad.
 
 
Många som får del av den nya entreprenören, framsida..

 
 
...och ett uppslag...och mina tofflor