Littfest 2016

Att teckna av en driven tecknare och publicera känns lite vanvördigt kanske
 
Efter två dagar i Piteå och vår nätverksträff så var det dags för en dag med Littfest. Jag hade såklart velat lyssna på Ebba Witt Brattström men hon var med på fredagens program. Nina Hemmingsson och Joakim Pirinen var med i samma programpunkt på lördagen. Nina pratade bland annat om läget idag med hatmobb och människor som ropar efter censur av konst. Hon sa att det inte är så konstigt eftersom dagens unga inte får någon utbildning i vad konst är och vilken betydelse den har för samhället. Man har tagit bort den typen av utbildning!!! Ja men JAAAAA, det är ju precis så det är! Man ropar efter censur på av vissa uttryck, lösryckta ur sitt sammanhang.
 
 
Det var mycket spännande att lyssna på denna kvinna, bland annat för att vi i vår bokcirkel läst den bok hon pratade om ; Beckomberga ode om en familj. En mycket bra bok.
 
 
Denne charmige man lockade publiken til många varma skratt men jag lyckades tappa bort hans kropp på nåt sätt
 
 
Här början till ett porträtt på den syrianska journalisten och författaren som jag just nu har glömt bort vad hon heter. och varje gång jag sitter och ska teckna av människor som sitetr och pratar så förbannar jag mig själv för att jag inte övar mer på händer och armar.
#1 - Anita BJ

Vilken känsla du har i illustrationerna! Jag för min del tilltalas av de bitvis ofullständiga händerna, de ger liksom karaktär och känsla åt bilden. Speciellt i den sista så himla snyggt antydda liksom.

Svar: Gulligt! Tack!!!!!Det är ändå speciellt med skaparvånda! Svårt att ta sig för, rädd för den vita ytan. Men det är ändå en så skön känsla när man ändå får till nåt.
MammaMedia