Snart dags för sceniskt projekt

Ett första utkast till affisch för nästa veckas föreställning
 
Ohh, Jesus Christ låt mig bli en superstar, en superhjälte, som behärskar ALLT! Det känns lite som att det är det jag måste uppdatera mig till. Nästa vecka ska våra dans och medieelever upp på scenen i Valhalla och framföra sitt sceniska projekt i kursen Estetisk kommunikation. Inför premiären ska de ha lärt sig röra sig på scen, skrivit manus, loggbok, lärt sig teatersminka, lägga över ljud och bildfiler till teknikansvariga (inte jag) hantera gruppocesser och förmedla ett budskap och en mening med estetiska uttryck. Ohhh..nu inkallar vi Madonnan, hjälp, man ska också ha en affisch och ett programblad som någon  måste hinna göra...
 
Jag ignorerade min teknikinkompetens, låtsades att om jag bara glömmer mina mentala hinder och låtsas att jag kan Indesign, så funkar det säkert...NOT, FET NOT!!! Alla bilder och texter bara fastnade eller försvann och allting bara...nu tillkallar vi Diavolo eller möjligtvis någon av Jesu tekniklärjungar...allting bara FETFUCKAR!
 
Men då skrider en ängel in i mitt arbetsrum, svartklädd i och för sig, Grafiska Guruängeln Anita räddar mig med några snabba instruktioner och handpålägganden. PUH! Hur i h...vete ska jag komma ihåg det här till nästa gång?
 
Ungefär samtidigt som detta utspelar sig ringer jag till en sjukskriven kollega för att få klargjort vad som skiljer ett PM från en utredande uppsats och vilken metod jag ska låta eleverna i Konstarterna och samhället tillämpa när de ska skriva om normer och representation i konst och kulturvärlden, för att de ska kunna nå alla kunskapskrav i den kursen på ett rättvist sätt. Det blir en utredande uppsats. Ungefär samtidigt har jag lockat hit Sofia Johansson från vk-webbtv som ska göra ett reportage om medietvåorna som mediefastar, kommer kanske länk till det här, senare...ungefär samtidigt har vi två grupper nior på skolbesöksvecka inför det stundande gymnasievalet.
 
Det är mycket nu och superkrafter önskas innan jul...kan det vara tomten jag ska vända mig till?