Sommarlov i sikte


Trädgårdsblommorna är fortfarande till glädje både utomhus och inne
 

Det är EN dag kvar till sommarlov och det ska bli gudomligt skönt att pusta ut och släppa kunskapskrav, kriterier, matriser och betyg. Jag ska dessutom åka till Grekland; Amorgos och Naxos, och jag längtar efter att bli genomvarm in i ryggpelaren och märgen. Jag ska njuta av för varma fötter och svettig nacke. Åhhhh så himla skönt det ska bli med värme. Nu njuter jag av att packa.
 
Viktor och Aron har tapetserat hallen i stugan så dom blommorna väntar på oss när vi kommer hem i början av juli. Då blir det stugsommar och jag hoppas på lite värme även i denna del av världen.

 
Så fint det blev

 
En till tall har jag planterat och hoppas den ska växa. Jag saknar de vackra tallstammarna som fanns där tidigare

Dessa sista dagar har varit spännande i vår familj. Äldsta dottern Sannas pojkvän Aron fick jobb här i Umeå och kom hit i onsdags. Efter mycket tvekan har Sanna bestämt sig för att flytta med och så får de bo på prov i Umeå och så får de se vad som händer sedan. Sanna behöver såklart få jobb. Men de har fått tag på en skitfin lägenhet som de kan bytlåna sin fina lägenhet i Göteborg med denna öst på stan. Så himla spännande. Min bror Niklas har skrivit på kontrakt på en lägenhet mitt i stan och ska bo själv med grabbarna och det blir nog himla bra. 
 
Familj och vänner är det viktigaste och därmed går tankarna också till det fruktansvärda som hänt med Lisa Holm och den sorg och saknad hennes familj känner. Så oerhört fruktansvärt, och ännu vet man ju inte vad som hänt, hur fruktansvärt kan det ha varit? Flickan är släkt till min man Per och barnen. Flickans farfar och Per är kusiner och våra barn och flickans pappa sysslingar. 
 
Allt detta med lägenheter, flytt och jobb har flyttat fokus från jobbet lite och att vi idag tackat av ytterligare en kollega, Maja som slutar på skolan för att börja som konstpedagog på Väven. tråkigt för oss men spännande för henne.
 
Jag antar att det blir magert med bloggande från Grekland, det får bli från mobilen i så fall. Jag ska såklart ta med mig skissbok och försöka komma igång igen. Men det blir bara en liten kamera den här gången. Jag tänker fortfarande att jag vill åka lättpackad men det brukar bli svårt.
 
Jag fick den stora äran att se min brors nya lägenhet ikväll på den gata där jag själv är typ född; Bankgatan. Nu blir brorsan och hans söner cityboys

Sen när vi kommer hem hoppas jag få en drink på brorsans balkong där det är kvällssol.