Snart lämnar treorna Midgård


På grusplanen på gamla I20-området står min kompis Kurts gamla kära Grålle ihopkopplat med någon Harrys röda fina släp
 

I morgon bitti, klockar sju, har min kära klass EM3B stämt träff för champagnefrukost. Vid tiotiden hoppas jag få in dem i klassrummet en sista gång. De kommer väl att skriva i varandras studentmössor, fika mackor och springa omkring och vråla till ettor och tvåor ETT ÅR KVAR TJALALALALA och TVÅ ÅR KVAR TJALALALALA! Jag ska försöka få en syl i vädret och som en klassisk fröken säga några kloka ord på färden. Det blir Karin Boyes I rörelse och lite tips för hur man kan leva ett lyckligt liv.
 
I rörelse
Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den största dagen är en dag av törst.
 
Nog finns det mål och mening i vår färd-
men det är vägen som är mödan värd.
 
Det bästa målet är en nattlig rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.
 
På ställen där man sove blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
 
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.
 
 
 
Jag har plockat pärlhyacinter i min rabatt och lite gula blommor utanför skolområdet, smörblommor och raps eller....

 
Vi hoppas på lite värme och uppehåll och ett lyckligt fortsatt liv för Signe, Andrea, Moa, Amanda, Emma, Kristina, Anja, Anna, Linnea, Maja, Julia, Tobias, Emma, Anna, Olle, Joel, Henrik och Zebastian. Fy fan va ni en bra!!!