Afterwork på Bildmuseet

 
 
 
 Cecilia Andersson, museiintendent vid Bildmuseet presenterar utställningen The spaces between
 

För ett par veckor sedan dök ett mycket trevlig mail ner i min och mina kollegors brevlåda, det var Bildmuseet som bjöd in till Afterwork med introduktion av utställningen The spaces between, som med verk av fjorton konstnärer, bosatta i Havanna,  berättar om den ekonomiska och sociala utvecklingen under de senaste åren. Fredag klockan fem på eftermiddagen och ett förväntansfullt sorl från den med lärare överfyllda entrén till vårt fina Bildmuseum. Där var lärare i bild, språk och samhällskunskap, tror jag. Vi fick utställningen presenterad, vi bjöds på supergoda mackor och snacks OCH vin. 
 
 
 
 
Lisa och Denise orättvist porträtterade här, berättade om verksamhet och samarbete
 
 
Snacks, mackor och vin bjöds det på i verkstaden där vi också fick ta del av de pedagogiska intentionerna som personalen på Bildmuseet har. Vi ska såklart utnyttja det som finns där mer och vi fick också komma med förslag på vad och hur. 
 
Ett mycket trevligt initiativ och vi har redan bestämt, jag och mina kollegor att detta ska bli något återkommande! Hoppas Bildmuseet tycker detsamma.
 
I alla fall så ska årets ettor få göra sin reklamkampanj för Bildmuseet. Oftast får de jobba med produkter man kan äta, dricka eller saker för personligt bruk, hygienartiklar, till exempel deodorant. men i år slår vi ett slag för estetiken och konsten på alla möjliga sätt. I en trängd kulturekonomi och där allt verkar handla om pengar och konsumtion känns det viktigt och intressant. Årets Mindyard kommer också att ha estetik som övergripande tema. Så när ettorna har gjort sin kampanj klar så ska de få presentera den för personalen på Bildmuseets morgonmöte i mitten av maj.
#1 - Paul

Cissi

...och VIN!?
Shit nu missade jag det också!
Kram
Paul

Svar: Mmmm, vitt vin och kindpussar, då ska du va med!
MammaMedia