Mediakåt varumärkesvård


Fredagsgäster i Sveriges radio Västerbotten P4
 

Teaterapa, linslus med stort behov av publik och helst applåder, blommor och champagne, ja, det kan vara en ganska bra beskrivning av mig. Mediekåt, javisst! Och ordet kåt betyder bland annat "lysten" och det tolkar jag som något man är intresserad av och nyfiken på, något man känner lust för och det behöver inte vara sexuellt. Det vore ju faktiskt bedrövligt om jag som medielärare inte var mediekåt.Jag är gärna med i sammanhang där jag både syns och hörs, får uppmärksamhet och där jag lär mig om medier och hur det går till. Jag vill vårda mitt varumärke som medielärare och som MammaMedia.
 
Så, när Peter Öberg, nyhetsuppläsare och journalist på Radio Västerbotten, sist jag var på studiebesök, frågade om jag kunde tänka mig att vara med i Fredagsgäster i P4 några fredagar för att trivselsurra om högt och lågt, tackade jag så klart ja. Gäst var också Anki Berg, kommunikatör på Västerbottens museum, hon hade med sig en spaning om mössbärande nu när det börjat bli kallare.
 
Anders Wikström, reporter, tittar in som ett levande exempel på huvudbonadstemat vi hade. Hans basker är en äkta, kanske från Bilbao

 
Lugnt och ledigt leder Peter och hans kollega Per-Gunnar Eriksson samtalet vidare


Den lilla halvtimmen gick fort och det var ett trevligt avslut på arbetsveckan även om det inte blev något stort eller särskilt klokt sagt från mig.
 
Per-Gunnar letar efter det godaste i gottepåsen
#1 - paul

Hej Cissi!
Kula tt du är "på", ja det har alltid varit och det var därför det så kul att jobba med dig. Ja de andra också men mest med dig. Saknar er ibland även om jag nu mest "vårdar mitt varumärke" i resebranschen. Hemma nu, i Helsingborg, efter tre långa resor i Himalaya och Centralasiens bergiga länder. Ha det så himla gott i höstrusket och ha ett trevligt, men antagligen kort, höstlov. Kramar till er alla på Estetmedia!
Paul

Svar: Tack kära, kära du! Jag blir glad av din kommentar och jag är oerhört glad över alla år vi kämpat ihop, vilken himla tur jag har haft!
MammaMedia