Mamma Media matchar

Nu tar vi det bara lugnt!
 

Denna årstid är ofta kaotiskt när man arbetar som lärare, det är betyg, insamling av restuppgifter och läsning och bedömning av alla de sista uppgifter som ramlar in nu i slutet. Man vill ge alla en chans att klara målen men man vill också helst av allt hinna med att andas också. Det känns som att man missar allt det där gröna och sköna som sker därute. Vi har vår första avgångskull på Estetik och media och vi ska hinna skriva in deras avgångsbetyg och planera för en värdig utspark.
 
Att klä sig lite peppande kan skapa kraft allra helst när man arbetar med AnitaBJohansson som lägger märke till ansträngningen och möter upp med kameran i högsta huggoch utbrister, typ  "-Oh my god, jag älskar den där färgen och matchningen! Jag dör!" Tack underbara peppande Anita för det!
 
Anita kör en fotosession i entrén till vårt arbetsrum. Hon höll egentligen på att fota en amaryllis som börjat blomma, kvarglömd i någon julgrupp vi gkömt att städa undan, se hennes inlägg här AnitaBJohansson Det blommar
 
 

Denna vecka har jag hunnit fylla 55 år och det känns ju lite stort, ojämt men ändå jämt på nåt sätt, snygg sifferkombination. Jag känner mig som en desperat, sista rycket blommande amaryllis kanske. Men jag som är barnsligt förtjust i fördelsedagar, kalas och paket tycker att det var lite trist att fylla år på en måndag, dessutom en måndag då det var årsstämma i samfälligheten på kvällen. Men tur då var att Anita gratulerade med ett jättefint popup-kort och lunch och att Maja gav mig ett jättefint konstkort. I morgon blir det kalas och kanske kan det bli något paket då...Jag har lovat mina nära och kära att jag nog har mognat något och verkligen tycker att "Det viktigaste är att de kommer, så att vi får ses..." och "Jag behöver ingenting, jag har allt och mer därtill..."...men det är ju det där med paket, snören, överraskning och de och sånt...Helt ärligt så vill jag bara ha lite kalas, det räcker faktiskt!